Retourbeleid

Artikel 1 - Herroepingsrecht

Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.

Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Als de consument gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht, moet hij de handelaar hiervan binnen 14 dagen na ontvangst van het product op de hoogte stellen. De consument moet dit meedelen in de vorm van een schriftelijke kennisgeving/e-mail. Nadat de consument heeft meegedeeld dat hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht, moet de klant het product binnen 14 dagen terugsturen. De consument moet bewijzen dat hij de geleverde goederen tijdig heeft teruggezonden, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.

Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 bedoelde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht of het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.

Artikel 2 - Kosten in geval van herroeping


Lamias

SPK Commercial Ltd.

Stanly street, Central, Hong Kong

E-mail : info@lamias.nl

Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen de kosten voor het terugzenden van de goederen voor zijn rekening.

Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de herroeping, terugbetalen. Voorwaarde hierbij is dat het product reeds door de ondernemer is ontvangen of dat afdoende bewijs van volledige retournering kan worden overlegd.

Artikel 3 - Uitsluiting van het herroepingsrecht

De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor de in lid 2 en 3 omschreven producten. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.

Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten

die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
die duidelijk persoonlijk van aard zijn
die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden
die snel bederven of verouderen
waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
voor losse kranten en tijdschriften;
voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
voor hygiëneartikelen waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten

accommodatie, vervoer, catering of vrijetijdsactiviteiten die op een bepaalde dag of tijdens een bepaalde periode moeten worden geleverd;
wanneer de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de herroepingstermijn is verstreken;
voor weddenschappen en loterijen.
Beleid voor herroepingskosten:

Als een klant besluit een artikel te retourneren, kan het bedrijf restockingkosten in rekening brengen. De restockingkosten kunnen een percentage (15%) van het aankoopbedrag zijn en kunnen van het terug te betalen bedrag worden afgetrokken of afzonderlijk aan de klant in rekening worden gebracht. Klanten wordt geadviseerd om vooraf contact op te nemen met het bedrijf om de retourzending te regelen en eventuele vragen of problemen te bespreken. Het bedrijf behoudt zich het recht voor om retourzendingen te weigeren of te vertragen als de geretourneerde artikelen beschadigd, gebruikt of niet in de originele verpakking zitten.

Retouradres:

Onze producten komen uit China, maar als je een product hebt gekocht dat je wilt retourneren, moet je het mogelijk terugsturen naar het magazijn in China. Houd er rekening mee dat de kosten voor het terugsturen van het product voor uw eigen rekening zijn. De reden hiervoor is dat de verzendkosten vanuit China vaak erg hoog zijn en de verkoper deze kosten niet kan dekken.

Om het product te retourneren, moet je contact opnemen met de verkoper en vragen om een retouradres in China. Zodra je het retouradres hebt ontvangen, pak je het product zorgvuldig in en stuur je het naar het opgegeven adres. Zorg ervoor dat het product goed beschermd is tijdens het transport en kies voor een traceerbare verzendmethode, zodat je kunt volgen wanneer het pakket wordt afgeleverd.

Zodra het product is aangekomen in het magazijn in China, controleert de verkoper of het in goede staat is en voldoet aan de retourvoorwaarden. Als aan deze voorwaarden is voldaan, betaalt de verkoper het aankoopbedrag terug. Houd er rekening mee dat het, afhankelijk van de verwerkingstijd van de verkoper en de bank, enige tijd kan duren voordat je je geld terugkrijgt.

Al met al kan het terugsturen van producten naar het magazijn in China een ingewikkeld en kostbaar proces zijn. Daarom is het belangrijk dat je op de hoogte bent van het retourbeleid en de bijbehorende kosten voordat je een aankoop doet.